Etusivu / Ohjeita rekrytointiin / Työnantajamielikuva / ISS Palveluissa kesätyöhön suhtaudutaan vastuullisesti

ISS Palveluissa kesätyöhön suhtaudutaan vastuullisesti

ISS Palveluissa kesätyöhön suhtaudutaan vastuullisesti

Vastuullinen kesäduuni 2012 on Suomen lasten ja nuorten säätiön, Alma Median, Soneran ja Monsterin yhteinen kampanja, jonka tarkoitus on haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätyöpaikkoja. Kampanjan tavoitteena on varmistaa, että nuorille riittää laadukkaita kesätyöpaikkoja myös tulevaisuudessa. Työnantajille kamppis on helppo, hauska ja – mikä parasta – ilmainen mahdollisuus toteuttaa yritysvastuuta käytännössä.

ISS Palveluissa kesätyöhön suhtaudutaan vastuullisesti

ISS Palvelut on toista vuotta mukana Suomen lasten ja nuorten säätiön Vastuullinen kesäduuni –kampanjassa, tänä vuonna ensimmäistä kertaa yhteistyökumppanin roolissa. ISS:lle kesätyöntekijät ovat kesäkauden voimavara, joista osa jatkaa kesätyökauden päätyttyä tai myöhemmin yhtiön palveluksessa.

”Haluamme luoda nuorelle miellyttävän kesätyökokemuksen ja samalla tukea nuoren uravalintoja. Kampanjaan osallistuminen on meille luontevaa, sillä meillä toteutuvat jo kampanjan viisi hyvän kesätyön periaatetta ”, kertoo ISS Palveluiden rekrytointipäällikkö Maria Dahlberg. ”Esimerkillämme haluamme myös haastaa muita yrityksiä mukaan tähän arvokkaaseen työhön.”

ISS on panostanut merkittävästi kampanjan jalkauttamiseen yhtiössä. Vastuullisen kesätyön periaatteista on viestitty niin intranetissä kuin uutiskirjeissäkin, ja siitä on kirjoitettu henkilöstölehdessä. Isoimpiin yksiköihin on jaettu julisteita ja flyereita muistuttamaan tästä tärkeästä asiasta. Jokainen työntekijä on saanut kampanjasta tietoa myös palkkanauhan yhteydessä. Uudet työntekijät saavat tietoa kampanjasta rekrytoinnin yhteydessä. Samalla he saavat varmuuden siitä, että ovat tulleet töihin vastuullisesti toimivaan yhtiöön.

Kampanjasta on tärkeää kertoa myös ulkopuolisille tahoille. Siksi asia on näkyvästi esillä ISS:n nettisivujen Työpaikat-osiossa ja duunISSa- Facebook-sivuilla. Lisäksi kampanja on näkynyt ISS:n ständeillä niin rekrymessuilla kuin Taitaja-kisoissakin. Asiaa on tuotu esille myös tiedotteilla.

”Haluamme osaltamme olla mukana vaikuttamassa työelämän vastuullisuuteen, ja tämä kampanja on siihen erinomainen väline. Se viestii yhteiskunnallisesti tärkeistä asioista kaikille työnantajille ja erityisesti niille, jotka rekrytoivat kesätyöntekijöitä”, Maria Dahlberg summaa.

Lue lisää kampanjasta

Lue myös ISS:n sekä Alma Median kesätyöntekijöiden blogikirjoituksia

Mirva Puranen