Skip to main content

Development Manager ja Development Specialist, Digital Services K-ryhmään

Haluatko olla mukana rakentamassa foodservice-alan parhaita digitaalisia palveluita? Etsimme Suomen johtavan foodservice-alan tukkuliike Kespron Digitaaliset palvelut ja kehitys -yksikköön kahta oma-aloitteista sekä liiketoiminnastamme innostunutta ongelmanratkaisijaa. Investoimme vahvasti digitaalisten palveluiden kehittämiseen ja teemme pitkäjänteistä työtä tarjotaksemme B2B-asiakkaillemme alan parhaan digitaalisen asiakaskokemuksen. K-ryhmän päivittäistavarakaupan toimialaan kuuluvalla Kesprolla on euromääräisellä myynnillä mitattuna Suomen suurimpiin kuuluva, kirjautumisen takana oleva verkkokauppa Kespronet ja lisäksi kehitämme uusia palveluita tukemaan asiakkaamme arkea. Liiketoimintalähtöinen yksikkömme työskentelee tiiviisti Kespron ja K-ryhmän muiden yksiköiden, K-ryhmän keskitetyn K IT-organisaation sekä toimittajakumppanimme teknisten asiantuntijoiden kanssa.

Meillä on samanaikaisesti avoinna Development Managerin ja Development Specialistin tehtävät. Molempiin tehtäviin voi hakea tämän ilmoituksen hakulinkin kautta. Development Manager -tasoisessa tehtävässä edellytämme sinulta vähintään 3–5 vuoden kestoista, aiempaa näyttöä itsenäisestä roolista digitaalisten palveluiden kehityksessä ja palveluiden operatiivisesta tuessa. Development Specialistilta toivomme 1–3 vuoden aiempaa kokemusta digitaalisten palveluiden parissa ja halua lähteä kasvamaan vaativampaan rooliin.

Laajojen kokonaisuuksien, riippuvuuksien ja prioriteettien hahmottaminen on oleellista tehtävässämme menestymiselle. Meille kannattavuus, vaikuttavuus ja kaupallinen potentiaali ovat keskeisiä priorisoinnin elementtejä. Yksikkömme tulee tunnistaa ympäröivästä hälystä ja hetkittäisestä ristipaineesta se, mikä on kulloinkin merkityksellisintä Kespron strategisten tavoitteiden toteuttamiseksi. Tuemme myös muita Kespron liiketoimintayksikköjä yhteisiin tavoitteisiimme pääsemisessä. Digitaalisesti suuntautuneelle ja tulevaisuuteen katsovalle tekijälle meillä on tarjolla lukemattomasti dataa ja mahdollisuuksia valjastaa luovuutensa foodservice-ammattilaisten arjen parantamiseksi.

Me uskomme, että digitaalisia palveluita kehitettäessä on tärkeää ymmärtää asiakkaittemme arkea sekä tunnistaa mahdolliset asiakkaiden ja liiketoimintojemme haasteet palveluittemme käytössä. Sen takia tehtäviimme sisältyy keskeisenä osana myös tuotannon tukea eli mahdolliset palveluiden vikatilanteet ohjautuvat asiakasrajapinnasta yksikkömme asiantuntijoille selvitykseen, mikäli asiakaspalvelumme ei osaa ratkoa ongelmaa. Arvostamme uteliaisuutta ymmärtää palvelujemme loppukäyttäjien arkea sekä hihat käärivää, kädet savessa -tyyppistä tiimipelaaja-asennetta. Yksikössämme vaalimme kannustavaa, välitöntä ja avointa henkeä.

Etsimme tässä haussa siis samanaikaisesti kahta henkilöä ja pyrimme muodostamaan hakijakandidaattien osaamisprofiileista yksikköämme parhaalla tavalla täydentävän yhdistelmän. Emme odota, että olet kaikkien alla kuvattujen osa-alueiden asiantuntija. Emme myöskään hae kahta henkilöä keskenään identtisellä osaamisprofiililla. Tiimissämme on valmiiksi vahvaa asiantuntijaosaamista usealta alueelta, mutta haluamme että uusilla tiimiläisillä on tuoda kokonaisuuteemme myös uudenlaista osaamista. Tiimin toimenkuvien roolitusta voidaan myös tarkentaa prosessin edetessä.

Haemme henkilöt kahteen alla kuvattuun vastuualueeseen. Etsimme ensisijaisesti:
• henkilöä, joka osallistuu verkkokauppamme jatkuvaan kehitykseen, testaukseen ja tukeen sekä mahdollisesti ottaisi lisäksi tuoteomistajuuden yhdestä tai useammasta uudesta palvelustamme (tbd). Tehtävässä on mahdollisuus osallistua myös muiden Kespron digitaalisten palveluiden kehittämiseen ja tukeen.
• henkilöä, joka kasvaa tuoteomistajaksi parhaillaan rakenteilla olevaan tuote- ja valikoimapalveluumme, jonka kautta jaamme dataa niin asiakkaittemme hyödyntämiin kolmannen osapuolen järjestelmiin sekä tulevaisuudessa myös omiin digitaalisiin palveluihimme. Palvelu mahdollisesti laajenee kattamaan myös laajempia datanjakotarpeita. Tehtävässä on mahdollisuus osallistua myös muiden Kespron digitaalisten palveluiden kehittämiseen ja tukeen.

Tehtäviin ei sisälly esimiesvastuuta, mutta tehtäviin liittyy erilaisia palveluittemme kehittämiseen ja tukemiseen liittyviä johtamis- ja koordinointitehtäviä.

Odotamme sinulta osaamista*) yhdeltä tai usealta seuraavista alueista:
• verkkokaupan kehitys-, testaus ja tukitehtävät (eduksi katsotaan erityisesti kokemus IBM websphere commerce/ HCL commerce V9-alustoista sekä SAP ERP-taustajärjestelmästä).
• masterdata (tuotteet, hinnat, valikoimat, asiakkaat) ja datan jako palveluille erilaisten integraatioiden ja rajapintojen kautta (eduksi katsotaan osaaminen SAP ERP-taustajärjestelmästä).
• mikropalveluarkkitehtuurin mahdollisuudet, integraatiot ja API-rajapinnat.
*) Development Manager tehtävässä odotamme sinulta kokemusta itsenäisestä kehitys- ja tukivastuusta usean vuoden ajalta, kun taas Specialist tehtävässä riittää perustason hyvä osaaminen ja kehittymisnälkäinen asenne.

Arvostamme lisäksi:
• ulospäinsuuntautuneisuutta, oma-aloitteisuutta, vastuun ottamista, aikatauluissa pysymistä, järjestelmällisyyttä sekä tiimityöskentelytaitoja.
• kykyä asettaa itsellesi kunnianhimoisia, strategiamme toteutumista tukevia tavoitteita ja systemaattista otetta tavoitteiden saavuttamiseen.
• erinomaisia yhteistyö- ja vuorovaikutustaitoja niin asiakkaiden, liiketoimintamme asiantuntijoiden kuin teknisten konsulttien kanssa toimiessa.
• kykyä rakentaa business case ja arvioida kehitysten vaikuttavuutta sekä kannattavuutta kaupallisesta näkökulmasta.
• kokemusta DevOps -tyyppisestä työskentelystä ja mahdollisesti muista ketterän kehittämisen malleista.
• kokemusta määrittely- ja kehitystyöstä, projektityön koordinoinnista ja fasilitoinnista.
• kokemusta jatkuvien palveluiden pyörittämisestä sekä häiriöhallinnan käytänteistä.
• näkemystä asiakas- ja käyttäjälähtöiseen kehittämiseen sekä mahdollisesti kokemusta palvelumuotoilun hyödyntämisestä kehitystyössä.
• kokemusta A/B -testauksesta.
• osaamista SAP ERP -prosesseista, Microsoft D365 ratkaisuista sekä Azure AD B2C - tai muusta identiteetinhallinnan tai käyttöoikeuksien hallinnan ratkaisusta.
• kokemusta seuraavien järjestelmien käytöstä: Microsoft 365 -työkalut, Jira, Confluence.
• mielenkiintoa, harrastuneisuutta tai aiempaa työkokemusta foodservice-alalta.
• kokemusta B2B-liiketoiminnasta.
• tehtävään soveltuvaa kaupallista tai teknistä korkeakoulututkintoa.
• erinomaista suomen kielen taitoa ja hyvää englannin kielen taitoa.

Tarjoamme sinulle:
• mahdollisuuden päästä vaikuttamaan ja olla mukana rakentamassa foodservice alan parasta digitaalista asiakaskokemusta.
• organisaation, joka investoi kasvuun ja digitaalisten palveluiden kehittämiseen.
• ammatillisia haasteita ja mahdollisuuden kehittää omaa osaamista.
• konsernin laajan tuen ja ammattitaitoisen kollegaverkoston.
• mielenkiintoisen ja trendikkään liiketoimintasektorin.
• kannustavan, positiivisen ja inspiroivan työyhteisön, K-kampuksen upeat työskentelytilat Helsingin Kalasatamassa sekä mahdollisuuden hybridityöskentelyyn.
• K-ryhmän henkilökuntaedut ja monipuoliset urapolkumahdollisuudet.

Tule inspiroivaan porukkaamme näyttämään Development managerina osaamisesi tai kasvamaan oman vastuualueesi itsenäiseksi asiantuntijaksi Development Specialistina.

Lisätietoja tehtävästä antaa pe 22.10. klo 13.00 – 13.50, ma 25.10. klo 15.30 – 17.00, sekä 3.10. klo 15.00 – 16.30 kehitysjohtaja Sara Tallgren, p. 0400 207 327. Lähetä hakemuksesi palkkatoiveineen 11.11.2021 mennessä.
-----------
Kespro on osa Keskon päivittäistavarakauppaa ja johtava foodservice-tukkukauppa Suomessa. Haluamme tehdä ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja siten suositumpaa. Asiakkaitamme ovat mm. ravintolat, hotellit, kahvilat, liikenneasemat, julkishallinnon laitokset, K-ryhmän kaupat sekä jälleenmyyntiasiakkuudet, ja yhteensä heitä on noin 25 000. Kespron toiminnot muodostuvat 5 myyntialueesta ja 14 noutotukusta. Liikevaihtomme on noin 900 miljoonaa euroa ja henkilöstöä meillä on noin 550.

K-ryhmässä voit rakentaa uran 39 000 eurooppalaisen kaupan huippuosaajan rinnalla. Toimimme päivittäistavarakaupassa, rakentamisen- ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Itsenäiset ja K-kauppiasyrittäjät ovat työmme sielu, ja heidän innoittamanaan koko K-ryhmää ajaa vahva kutsumus: hyvä ruoka, ihmisten arjen helpottaminen ja maailman tekeminen paremmaksi paikaksi elää. Toimimalla vahvasti yhdessä läpi talon pystymme jatkuvasti ylittämään asiakkaidemme odotukset kivijalassa, B2B-kumppanina ja verkossa.

Kesko vaikuttavuus

Kesko synnyttää merkittävimmät positiiviset vaikutuksensa liittyen verojen maksamiseen ja ravitsemukseen, luokissa Yhteiskunta ja Terveys.

Kesko synnyttää merkittävimmät negatiiviset vaikutuksensa tai käyttää resursseja liittyen kasvihuonekaasupäästöihin ja niukkaan osaamispääomaan, luokissa Ympäristö ja Tieto.
Upright data for Kesko

Klikkaamalla graafia pääset näkemään koko Kesko Oy vaikuttavuusprofiilin.

Mikä vaikuttavuusprofiili?

Nettovaikutusprofiilin on mallintanut Upright Project. Profiili perustuu tieteellisen tutkimuksen ymmärrykseen erilaisten tuotteiden ja palveluiden vaikutuksista. Profiili kertoo mihin asioihin sinäkin olet mukana vaikuttamassa tämän työpaikan kautta. Lisätietoa Uprightista löydät täältä.

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti

Development Manager ja Development Specialist, Digital Services K-ryhmään

Uusimaa
Helsinki
Vakituinen, Kokopäiväinen

Julkaistu 12.11.2021

Yrityksen liikevaihto: 
Yli 100 000 000 €
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti