Samankaltaisia työpaikkoja
Suunnittelupäällikkö voimajohtojen suunnitteluun
Vantaan kaupunki, Kasvatus ja oppiminen, Perusopetus
Martinlaakson koulu
Martinlaaksonpolku 9, 01620 Vantaa
Työsuhteen kesto: Määräaikainen 10.08.2021 - 03.06.2022
Hei arabian kielen ja kulttuurin tuntija, monikielinen osaaja!
Myyrmäen alueelle etsitään tekijöitä, joiden pääasiallinen tehtävä on kodin ja koulun yhteistyön tukeminen.
Martinlaakson koulu tulee toimimaan lukuvuoden 2021-22 ajan tukikohtana neljälle monikieliselle osaajalle. Koulumme tarjoaa opetuspalveluja kaikille lähialueen lapsille. Huolehdimme yhdessä yli 900 oppilaan opetuksesta ja kasvatuksesta. Käytössämme meillä on hyvin varustellut opetustilat. Koulumme langaton verkko sekä opettajien ja oppilaiden käytössä olevat chromebookit ja tabletit mahdollistavat tieto- ja viestintätekniikan hyödyntämisen opetuksessa. Martsarissa toimivat musiikkiluokat vuosiluokilla 3-9.
Monikielinen ohjaaja vahvistaa maahanmuuttajataustaisten oppijoiden ja heidän huoltajiensa osallisuutta sekä kodin ja oppilaitoksen välistä yhteistyötä. Ohjaaja tukee omalla työllään perheiden kotouttamista. Monikielisten oppilaiden koulunkäynnin tukeminen ja ohjaaminen harrastustoimintaan on myös tavoitteena.
Monikieliset ohjaajat auttavat monikielisiä oppilaita ja perheitä ymmärtämään vantaalaisten koulujen toimintatapoja, palveluja ja kulttuuria. Ohjaajat auttavat myös opettajia ja muuta koulun henkilökuntaa ymmärtämään oppijoiden ja heidän perheittensä näkemyksiä ja odotuksia.
Ohjaajat tukevat koulun aloitukseen, koulunkäyntiin ja toiselle asteelle siirtymiseen liittyvissä kysymyksissä, valinnoissa ja käytännöissä. Monikielisen ohjaajan toiminnassa yhdistyvät oppilaiden ohjaus, perheiden palveluohjaus, konsultointiapu ja emotionaalinen tuki perheille.
Monikielisen ohjaajan työtehtäviin kuuluu myös kouluttajana toimiminen. Lisäksi työnkuvaan kuuluu tehtävänkuvan jatkuva kehittäminen osana perusopetuksen rakenteita. Koulujen loma-aikoina työtehtävät voivat kohdistua myös vammaisopetuksen huoltajien kanssa tehtävään yhteistyöhön. Monikieliset ohjaajat toimivat rehtorin alaisina. Työskentely tapahtuu useammassa koulussa perusopetuksessa tarpeiden ja tilanteiden mukaan kieliryhmän tarve huomioiden. Työskentely edellyttää valmiutta siirtyä koulusta toiseen kesken työpäivän. Tehtävä edellyttää valitulta uuden toimintatavan kehittämistä ja valmiutta muuttaa toimintatapoja tarpeen mukaan.
Työsuhteen tietoja
Kelpoisuusvaatimus: Tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto
Kelpoisuusvaatimuksen lisäksi edellytämme:
- Arabian kielen lisäksi sujuvaa suomen kieltä
- Suomalaisen koulujärjestelmän ja opetuksen tuen muotojen tuntemusta
- Kokemusta koulumaailmasta ja oppilaiden sekä perheiden kanssa tehtävästä yhteistyöstä.
Luemme eduksi:
- Hyvän tietoteknisen osaamisen
- Hyvä englannin kielen taito katsotaan eduksi
- Arvostamme kokemusta monikielisen ohjaajan työstä
- Yhteistyötaidot, joustavuuden, itsenäisen työnotteen, esiintymistaidon ja kokemuksen kouluttamisesta
Palvelussuhteen ehdot määräytyvät Kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen (KVTES) mukaisesti
Palkkaus: KVTES
Edellytettävät luvat: Valitun henkilön tulee esittää voimassa oleva rikosrekisteriote
Työpaikkojen lukumäärä: 1
Koeaika: Tehtävässä noudatetaan 5 kuukauden koeaikaa
Kokoaika-/osa-aikatyö: Kokoaikainen
Palvelusuhteen muoto: Työsuhde
Työaika: 38 h 15 min/viikko
Yhteystiedot:
Rehtori
Snellman Ursula
043-8249 039
Tavoitettavissa virka-aikana
Virka-apulaisrehtori Merja Kivioja, 043- 8249 040
Vantaa on vastuullinen työnantaja. Tuemme työntekijöidemme hyvinvointia ja osaamista sekä työyhteisöjen hyvää ilmapiiriä. Kehitämme jatkuvasti esimiestyötämme.
Lähetä hakemuksesi rekrytointijärjestelmämme kautta. Vantaan hakujen hakuaika päättyy klo 16:00.
Rekrytointiprosessissa saatetaan käyttää videohaastattelua.
WWW-osoite: http://www.vantaa.fi
Yhteystiedot: Ursula Snellman [email protected] 043-8249 039
Työpaikan osoite: Martinlaaksonpolku 9, 01620 VANTAA
Palkkaus: KVTES
Työaika: kokoaikatyö
Työn kesto: 6 - 12 kk
Haku päättyy: 28.05.2021 klo 16:00
Ilmoitus jätetty: 14.05.2021
Lähde: TE-palvelujen asiakastietojärjestelmä