Skip to main content

Ensimmäinen Monster Klubi pamahti hetkessä täyteen

Työnhakijoille suunnatun Monster Klubin ensimmäinen tilaisuus järjestettiin Alma-talossa kuumimpaan kesätyönhakuaikaan 4.2.2014. Puheenvuorot ja vinkit olivat kuitenkin ajattomia ja sopivat ihan kaikille työnhaun haasteiden kanssa painiskeleville. Osanottajat olivatkin iältään ja kokemukseltaan laajasti työelämän eri vaiheista. Tilaisuus järjestettiin yhdessä työnantajien kanssa ja mukana olivat tällä kertaa Fazer, Rovio ja Kesko. Alma Median Töölönlahden auditoriossa puheenvuorojen sarjan aloitti Monsterin oma eJob Coach Saila Karonen.

Saila keskittyi esityksessään henkilökohtaiseen brändäykseen etenkin verkossa, jonne työnhaku ja avoimet työpaikat ovat selkeästi siirtyneet. Digitaalisessa maailmassa on jonkin verran erilaisia lainalaisuuksia, jotka työnhaussa on syytä ottaa huomioon. Hän muistutti myös, miten tärkeä maine on ja miten sitä kannattaa vaalia verkossa. Omaa ammatillista identiteettiä kannattaa pohtia ennen kuin aloittaa hakemusten kirjoittelun ja sitä rakentaessa on tärkeää miettiä muun muassa sitä, mikä tekee itsestä erikoislaatuisen työnantajan silmissä ja mitkä ovat omia arvoja ja vahvuuksia. Näin pystyy parhaiten lunastamaan yritykselle antamansa uniikin lupauksen osaamisestaan. Lue lisää henkilökohtaisesta brändäyksestä Monsterin artikkelista.

Klubilaiset saivat neuvoja myös asenteen merkityksestä työnhaussa. Illan yhdestä odotetuimmasta osuudesta vastasi henkilöstönkehittämisen asiantuntija ja valmentaja Riikka Pajunen. Omaa koulutusyritystään Montevistaa luotsaava Riikka esitteli erilaisia keinoja erottautumiseen ja toivotti uudenlaista vireyttä työnhakuun. Siitäkin voi tehdä excelin ja mind mapin. Riikan mukaan työnhakijan asenne näkyy yritykselle muun muassa aktiivisuutena, uskona itseensä, innostuneisuutena ja käytännön esimerkkien ja tarinoiden avulla, mutta myös silloin kun et tule valituksi tehtävään. Työnhaun tavoitteen voi Riikan esityksen mukaan saavuttaa muun muassa omien vahvuuksien tunnistamisella, toimintasuunnitelman tekemisellä sekä tavoitteiden asettamisella.

Monster Klubilla myös työnantajat pääsivät ääneen ja he kertoivat omasta toiminnastaan suoraan kiinnostuneille työnhakijoille. Omia prosessejaan ja uramahdollisuuksia olivat tällä kertaa esittelemässä Fazerin Piia Rajakallio, Keskon Mikko Myyryläinen sekä Rovion Samuli Kivilehto. Asiakkaamme ovat jatkossakin mukana järjestämässä Monster Klubeja.

Monster Klubi on tarkoitettu sekä aktiivisille että passiivisille työnhakijoille ja klubin tarkoituksena on tuoda työnantajat ja työntekijät yhteen sekä tarjota työnhakijoille tilaisuuksia, jossa käsitellään ajankohtaisia työnhakuun ja rekrytointiin liittyviä aiheita. Monster Klubia markkinoidaan muun muassa Monsterin sivuilla ja uutiskirjeessä.

Katja Kuusenmäki ja Saila Karonen

 

 

 

 



SUOSITUIMMAT TEHTÄVÄALUEET

 

 

 

 

Katso kaikki tehtäväalueet

 


Back to top